Frågor? Prata med Marcus!
Funderar du på hur det är att jobba på Liljas? Du kan alltid höra av dig till Marcus, eller någon av våra andra kollegor, så hjälper de dig med dina frågor.
Våra kontaktuppgifterMarcus Becker är ansvarig för däckhotellet på Liljas i Växjö, eller hotelldirektör – som han kallas internt. Sammantaget har han och hans team koll på ungefär 8000 bildäck i den gigantiska lagerlokalen innanför bilverkstaden.
– Det gäller att vi är noggranna med det administrativa, annars blir det omöjligt att plocka fram rätt däck till rätt kund när det är dags att skifta till vinter- eller sommardäck, säger Marcus.
Vårkanten tillsammans med tidig höst är högsäsong i däckbranschen, tiden däremellan går till att tvätta och kontrollera kvalitén på de incheckade däcken.
– Vi går igenom varje däck noggrant. I de fall vi hittar någon skada på däcket, att mönsterdjupet blivit dåligt eller snedslitet, hör vi av oss till kunden för att se om denne vill att vi lagar, byter ut däcken eller gör en hjulinställning. Många tycker att det är en väldigt bekväm service från vårt håll.
Och många kundsamtal blir det, uppemot 600 kunder brukar vilja ha nya sommardäck inför bytet i mars.
– Absolut vanligast är att högerdäcken har blivit slitna, både bak och fram. Rondeller är en sådan sak som sliter lite extra på just den sidan. Annars kan det handla om skrapade däcksidor och spik eller skruv som satt sig men som inte ännu börjat släppa ut luft.
Funderar du på hur det är att jobba på Liljas? Du kan alltid höra av dig till Marcus, eller någon av våra andra kollegor, så hjälper de dig med dina frågor.
Våra kontaktuppgifter